Månskensdans

Litteratur-, språk- och kulturblogg.

Johan Jönsson
johanjonsson.net

tisdag, oktober 24, 2006

Fabula

Latinbloggen skriver om en ny lärobok i latin som verkar rätt intressant.

Jag är faktiskt ganska imponerad av denna lilla bok, den är enkel utan att vara fördummande, och har en bra blandning av realia och latintexter. Boken är uppdelad i 12 kapitel, och den kanske kan tyckas en smula snabb ibland, men jag tror att för nybörjare kan ett högt tempo vara gangeligt då språk på absolut nybörjarnivå inte är särskilt skojiga då man står och stampar vid treordsmeningar i evigheter, utan att komma vidare och se nytt är viktigt för nybörjaren.

2 Kommentarer:

Blogger MEE sade:

O, raring, när jag ser den där meningen igen slås jag över hur enormt klumpig och utsvävande satslösningen är. Jag skyller på att jag tvingas för närvarande att fördjupa mig i Oratio Obliqua hela dagarna.

Dock, tack för länkandet!

27/10/06 13:23  
Anonymous Anonym sade:

Godkänd ursäkt.

//JJ

28/10/06 12:41  

Skicka en kommentar

<< Home