Månskensdans

Litteratur-, språk- och kulturblogg.

Johan Jönsson
johanjonsson.net

torsdag, april 10, 2008

En bokhandel värd ett besök

Mrs. B skriver om vackra bokhandlar. Jag har tagit upp biblioteksporr förr på Månskensdans, men egentligen är jag alltid en smulare svagare för en bokhandel än för ett bibliotek. Bibliotek är fruktansvärt bra och en mycket sympatisk idé, men jag är alltid lyckligare omgiven av böcker jag, om jag skulle vilja, skulle kunna ta med mig hem och behålla. När man dessutom kombinerar det med en vacker gammal kyrka, som är en fantastisk byggnadstyp, då lär det inte finnas särskilt många vackrare platser man kan tänka sig.



Dagens lästips: Markusevangeliet 11:15-17 och Johannesevangeliet 2:14-16.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sade:

Men varifrån är bilden då?

/Susanne

25/4/08 23:35  
Anonymous Anonym sade:

Selexyz Dominicanen i Maastrich. Som det stod om man följde länken, men det borde jag förstås ha listat ut att alla inte skulle göra.

//JJ

17/5/08 18:06  

Skicka en kommentar

<< Home