Månskensdans

Litteratur-, språk- och kulturblogg.

Johan Jönsson
johanjonsson.net

lördag, augusti 09, 2008

Note to self:

Nästa gång du fyller en hylla med lexikon i en Billybokhylla, eller någonting av dylik stabilitet och bärförmåga, sätt inte lexikonen nästan överst. Särskilt inte om du förvarar nästan alla dina böcker av samlarvärde i samma bokhylla, fast under nämnda lexikon. Eller om du råkar ha händerna under hyllan och instinktivt försöker rädda dina böcker istället för att dra undan dem.

Suck. Mina stackars, stackars böcker.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym sade:

Finns bara två hyllplan i en hög Billy som tål ett baffsigt lexikon eller annan tung litt. Den fasta mitthyllan(limma vid monteringen), och nedersta hyllan. Detta gäller i alla fall 80-bredd av billy och 60-br. och över av liknande modeller från andra tillverkare. Hyllpluttarna är lite dåliga på att sitta kvar ibland, med. (Vissa tillv. gör dom i plast.)Metallpluttarna kan epoxylimmas om man inte tänker flytta hyllplanen...

10/10/08 00:20  
Anonymous Anonym sade:

Fan. Jag insåg just att jag har en del rätt tunga böcker (åtminstone till vikten sett) överst i ena Billyhyllan. Bör kanske omorganisera lite innan något fasansfullt inträffar ...

Hur som helst ramlade jag in av en slump. Har nu läst en del av språkdiskussionerna, fann dem både intressanta och relevanta, och tänkte därför länka hit i fortsättningen. Ja, om du inte protesterar högljutt förstås.

Good day.

18/10/08 15:39  
Blogger Hans Georg Lundahl sade:

stora böcker -> nedersta hyllan

fin regel

1/12/08 11:26  
Blogger Anna Persson sade:

Jag lider med dig...
Dessutom har jag också en Billybokhylla.

9/3/09 18:29  
Anonymous Anonym sade:

Felet du gör är att du uppenbarligen har en stackars bokhylla med en massa luft runt sig. Om du följer den uppenbara strategin att fylla en vägg med bokhyllor så att de stabiliserar varandra händer inte sådant. Åtminstone inte ofta.

23/3/09 01:39  

Skicka en kommentar

<< Home