Månskensdans

Litteratur-, språk- och kulturblogg.

Johan Jönsson
johanjonsson.net

onsdag, februari 07, 2007

Shakespeare och internet

Shakespeare ligger som en skugga över mig just nu. Vart jag än vänder mig tycks han vara där. För all del finns det mångas texter jag tycker är värre att möta om och om igen och få jag hellre återser. Jag läser Gösta Fribergs och Helena Brodin Fribergs Täcknamn Shakespeare – Edward de Veres hemliga liv och undrar om jag sett så många försök att leva sida vid sida med internet i en sådan här bok tidigare: redan på förordets andra sida står: Läsare som ändå vill lokalisera ett textställe mer exakt (akt, scen, rad) kan, via Google på internet, länka in sig till RhymeZone Shakespeare Search (notera "via Google", inte "via en sökmotor"). Kan laddas ner från internet verkar vara en populär fotnot.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home