Månskensdans

Litteratur-, språk- och kulturblogg.

Johan Jönsson
johanjonsson.net

måndag, juni 12, 2006

Tankarna ovanför texten

Jag insåg nyligen riktigt hur svårt jag allt som oftast har för texter som bär personernas känslor och tankar ovanpå istället för under. Som skriver rakt ut istället för att gestalta, må det vara för att författaren inte är tillräckligt skicklig för att klara av det, för att publiken kräver det – eller för att den underskattas. Ge mig nyanser och kött och blod, om än med trycksvärta i ådrorna.

I övrigt så får Månskensdans, liksom allt annat, ta mindre tid just nu eftersom jag den kommande månaden sannolikt kommer att se mer på tv än jag har gjort totalt de senaste fyra åren. Personliga favoriter hittills är Elfenbenskusten, följda av Ecuador.


(Klicka på bilden för att se den i sitt sammanhang.)

5 Kommentarer:

Blogger Cissi sade:

Glöm inte Trinidad-Tobago...

12/6/06 23:11  
Anonymous Anonym sade:

Trindad och Tobago gjorde visserligen ingen dålig match sett till deras förutsättningar, men att backa hem, ha något enstaka anfall och sedan i allmänhet göra det tjockt nog på egen planhalva för att det skall vara svårt för motståndaren att göra mål är ingen rolig fotboll att se på, ens när det fungerar. Särskilt inte när det fungerar.

//JJ

12/6/06 23:22  
Blogger Cissi sade:

Håller helt med. Frustrerande!

13/6/06 06:50  
Blogger Johan sade:

Personligen tycker jag ju mest att det är trist för att det inte är underhållande och välspelad fotboll. Hur det går för något enskilt lag, inklusive Sverige, är av underordnad betydelse så länge som jag får se bra matcher. :)

//JJ

13/6/06 18:04  
Blogger Cissi sade:

Neej!! Sverige ska vinna på vilket trist vis som helst...:)

13/6/06 21:50  

Skicka en kommentar

<< Home