Månskensdans

Litteratur-, språk- och kulturblogg.

Johan Jönsson
johanjonsson.net

måndag, augusti 20, 2007

Bokhylleordning

Jag flyttpackar – för övrigt en bidragande orsak till sommarstiltjen på Månskensdans –, vilket i mitt fall huvudsakligen innebär att få ned så många böcker som möjligt i varje flyttlåda innan jag börjar oroa mig för att den inte riktigt skall klara av tyngden och desperat försöker hitta annat att fylla resten av flyttlådan med. Nu försvinner så slutligen min färgkodade ordning – kanske lika bra det; så i efterhand kan jag konstatera att den inte har varit särskilt praktisk alls. Frågan är bara om jag kommer kunna låta bli att sortera likadant i nya lägenheten.

11 Kommentarer:

Blogger Åka sade:

Vi packar våra lådor så fulla att de knappt går att lyfta, för att optimera utrymme snarare än flyttbarhet -- de ska ju bara klara en färd i hissen. Hoppas nu att det blir tillräckligt många lediga hyllmeter! (Hittills har vi frigjort ungefär fjorton hyllmeter. Mer i morgon, efter tentan.)

20/8/07 22:13  
Anonymous Anonym sade:

Uscha. Trots att jag inte har några planer på att flytta härifrån, så funderar jag ibland på hur jobbigt det kommer bli att flytta böckerna en gång till. ;) Jag lär ju bo här i några år så då kommer de vara många fler!

21/8/07 00:32  
Blogger Bodil Z sade:

Har du lust att hälla av några här? Dem du har läst alltså.

21/8/07 09:35  
Anonymous Anonym sade:

Självklart skall du få tillbaka dina böcker innan jag flyttar, Bodil. Nämn en tid efter klockan tolv på torsdag eller fredag när det passar så kommer jag förbi med dem.

//JJ

21/8/07 13:25  
Blogger Autumn sade:

Bara så du vet, att eftersom du fortfarande inte lagt upp en bild över sagda färgkodning (fastän sortering skedde i november) så kommer jag att våldgästa dig efter flytt för att ta ett eget foto, om du bestämmer dig för att behålla färgkodandet =)

(Jag har dessutom alltid varit nyfiken på dina bokhyllor *host*)

21/8/07 14:51  
Anonymous Anonym sade:

Haha. En sak man egentligen borde göra när man har flyttat upp, inte riktigt orkat sortera allt efter nyanser utan bara lagt det lite här och där, skulle vara att bjuda in folk på middag och först låta dem sortera de böcker som nu följt med i bokhyllorna så att det verkligen blir efter nyanser som går in i varandra – vilket är mycket snyggare än bara färgblock – sådär som social sammankomst vilket gör det mycket roligare än när man sitter själv och tappar orken efter några hundra böcker.

//JJ

21/8/07 14:57  
Blogger Autumn sade:

Med andra ord tänkte du inbjuda alla dina librofil-vänner på fika, i hopp om att de i sin fanatism ska hjälpa dig genom att bli flyttslavar =)

Vet du, om du bjuder på te och chokladkaka, då är jag game, så att säga :P

21/8/07 15:04  
Blogger Bodil Z sade:

Passar klockan tre på torsdag?

21/8/07 19:13  
Anonymous Anonym sade:

Nahal: flyttslavar är väl fel ord. Släpa på alla tunga flyttlådor och sådant hade jag redan tänkt ha gjort.

Tyvärr brukar det vara ont om te och chokladkaka hemma hos mig. Jag är bättre på att bjuda på ordentlig mat än fika, eftersom jag själv ytterst sällan äter det senare.

Bodil: har skickat mail.

//JJ

22/8/07 13:37  
Anonymous Anonym sade:

Hur går det med den där ordningen nu då? Du har ju haft säkert två hela dagar på dig att få upp alla böcker i hyllorna.

3/9/07 17:03  
Blogger Johan sade:

Böcker i hyllorna: ja. De var uppe inom en timme efter att de kommit in i lägenheten. Sorterade: nej, fortfarande inte, flera veckor senare.

//JJ

28/9/07 01:58  

Skicka en kommentar

<< Home