Månskensdans

Litteratur-, språk- och kulturblogg.

Johan Jönsson
johanjonsson.net

måndag, oktober 17, 2005

Villkorlös kapitulation

Förnekelse är inte längre möjligt. Jag har balanserat på kanten i ett par år och bara precis behållit kontrollen, men det är nu smärtsamt uppenbart att det inte är jag som härskar över mitt sovrum. De pärmrustningsklädda legionernas belägring har knäckt mig och den ordsvingande övermakten är för stor. Härmed abdikerar jag till förmån för mina böcker i en sista desperat åtgärd för att undvika en blodig revolution.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym sade:

Är inte det på tiden? ;)

20/10/05 07:47  
Anonymous Anonym sade:

Bah, jag brukade faktiskt ha viss kontroll. Möjlighet att göra en överblick och chansen att sortera in dem om inte i bokhyllan så i alla fall i travar. Jag har rätt mycket gett upp det nu. >_<

//JJ

20/10/05 09:39  
Blogger Johan A sade:

Jag tror att vi har en knapp hemma som vi köpte på nån kongress, med texten "I gave my books their own room and now they want the whole house".

Ack så träffande.

Johan A

20/10/05 16:14  

Skicka en kommentar

<< Home