Månskensdans

Litteratur-, språk- och kulturblogg.

Johan Jönsson
johanjonsson.net

onsdag, februari 21, 2007

The Librarian


Kvalitetsfilm via MSB-bloggen, som även länkar till ett av få riktigt vackra linnen jag någonsin sett och dagens musiktips i form av Helsingfors klagokör.

Uppdatering: Vilket fick mig att tänka på Latinbloggens fantastiska filmplaner:
fixerade vid begreppet Wackernagel's law och funderade över vilken otroligt bra titel på en film det skulle vara (skulle kunna vara ett comeback vehicle för Segal, a rouge linguist sets out to avenge the brutal murder of his dissertation committee...)
För övrigt meddelar MSB-bloggen även att biblioteket – Malmö stadsbibliotek – åter har en essähylla. Det är en bra sak.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym sade:

Haha! Lätt att jag ska se den.

<3 dålig film. :)

22/2/07 00:14  
Blogger Charlotte W sade:

Wow, en massa bra tips på en & samma gång! Tack!

22/2/07 10:45  
Blogger Elda sade:

Oh, den där sången klagokören framförde var ju underbar!

Någon som vet om det finns en svensk klagokör någonstans? :)

22/2/07 15:29  
Anonymous Anonym sade:

Maria: Jag har nästan lika svårt för dålig film som för dåliga böcker, så jag har verkligen inga som helst planer på att se den. Men det är roande kuriosa. Glad att kunna stå till tjänst med tips, hur som helst.

Charlotte: Var så god.

Eva: Det skall tydligen finnas en i Malmö under årets Malmöfestival.

//JJ

22/2/07 18:21  

Skicka en kommentar

<< Home