Månskensdans

Litteratur-, språk- och kulturblogg.

Johan Jönsson
johanjonsson.net

måndag, februari 19, 2007

Fler bokreaböcker

Nu har jag tvångsmässigt gått igenom även Bokias bokreakatalog (på papper), ringat in intressanta titlar åt andra och skrivit små anteckningar om vad jag tycker att de borde köpa. Den som gillar thrillers och spänningslitteratur bör ta en titt på Lee Child som att döma av vad jag har läst av honom gör det han gör väldigt bra. Ett annat tips är Philip Pullmans trilogi Den mörka materian (Guldkompassen, Den skarpa eggen och Bärnstenskikaren), som lär ha varit en bidragande orsak till att han belönades med litteraturpriset till Astrid Lindgrens minne för ett par år sedan. Bra är den i alla fall, särskilt den första boken.

Så gjorde jag ett stort kryss över hela astrologidelen så att den knappt går att läsa också. Det var för svårt att låta bli.

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym sade:

Jag tycker att bokreakatalogerna är skittråkiga i år. Okej, de brukar väl inte vara jättespännande i allmänhet men jag brukar ändå tycka att det är kul att gå igenom dem och förra året hittade jag mycket mer som jag ville ha.

19/2/07 22:55  

Skicka en kommentar

<< Home