Månskensdans

Litteratur-, språk- och kulturblogg.

Johan Jönsson
johanjonsson.net

torsdag, april 19, 2007

Science fiction-relaterat

LRF:s science fiction-novelltävling, som Månskensdans tidigare skrivit om, fick in nästan trehundra bidrag, enligt förbundets hemsida. De flesta skall tydligen ha lagt sin berättelse fyrtio, femtio år framåt i tiden.

Råkar man vara en del av svensk sf-fandom så kan man skicka Ylva Spångberg till Danmark, och det vore ju trevligt. Som i att det är kul att gå på kongress, inte för att vi vill bli av med henne. Det vill vi inte.

Apropå kongresser så äger en sådan rum i Göteborg i sommar. Startsidan på kongressens hemsida skulle vara nog för att få mig att vända och inte undersöka saken mer om jag inte visste vad det handlade om, men jag har fullt förtroende för att det blir väldigt trevligt ändå. Jag rekommenderar ett besök. (Åland i maj fungerar också, men där finns färre Månskensdansläsare som händelsevis skulle kunna bli nyfikna nog att kika förbi.) Yngre intresserade kan söka resebidrag.

Funderingar och diskussioner kring kongresser och sf-fandom som jag tyckt varit intressant på sistone hittas här, här och här.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home