Månskensdans

Litteratur-, språk- och kulturblogg.

Johan Jönsson
johanjonsson.net

måndag, september 05, 2005

Metabloggande

Jag håller fortfarande på att arbeta på länklistan till vänster. Inbillar jag mig i alla fall. Det är svårt det här med länkar, och vem man skall länka till. Jag har försökt hålla en regel om att det som skall finnas där måste vara välskrivet och relevant för vem som helst som är intresserad av ämnet det behandlar oavsett vem man råkar vara bekant med. Det diskvalificerar personliga hemsidor (som till exempel vildvittra.se) och bloggar som i stort behandlar skribentens liv (som till exempel Du är vad du läser). Så som jag gärna inbillar mig att jag inte gör här, alltså. Det har ingenting att göra med huruvida jag tycker att sidorna är läsvärda eller inte, utan betyder bara att deras syfte placerar dem utanför vad jag vill länka till, men det är fortfarande med en smula dåligt samvete jag ser på länkarna och vad som inte finns där.

Just för att inte sprida ut det jag skriver om här för mycket har jag fått storhetsvansinne. Utöver dubbla heltidsstudier, funderingar på arbete, Catahya, allt annat jag skriver och mina försök att ha ett liv mellan allt detta har jag fått för mig att jag skall kunna driva och uppdatera tre bloggar. Förmodligen en idiotisk arbetsinsats för någonting som kommer läsas av en handfull personer. Libertati skall bespara Månskensdans mer politisk propaganda och Saker jag inte förstår diverse privata reflektioner om mänskligheten. Det kommer väl inte minska antalet profetior om min utbrändhet inom en snar framtid, men vad skall man göra när det är så roligt med dylika projekt?

Det här skrivs för övrigt från en nyinförskaffad Mac. Att ha en dator som inte är större än en vanlig tegelstensroman känns som en uppfriskande variation, och jag har redan hunnit förälska mig i vissa detaljer. Andra driver mig till vansinne - jag var tydligen inte så van att hantera datortypen som jag inbillade mig. Det sägs att man vänjer sig.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym sade:

Hmf. *känner sig diskvalificerad*

7/9/05 23:55  
Blogger Johan sade:

Ah, men samtidigt är det ju en ära att bara bli nämn som exempel, inte sant? ;) Du är listad på Saker jag inte förstår - http://plysch.blogspot.com - dock, om det är till någon tröst. ;)

//JJ

8/9/05 00:23  
Anonymous Anonym sade:

Ja, nu känns det bättre ;)

8/9/05 15:17  

Skicka en kommentar

<< Home