Månskensdans

Litteratur-, språk- och kulturblogg.

Johan Jönsson
johanjonsson.net

måndag, juli 31, 2006

Ett lysande namn

Sapristi för mig till Ett lysande namn, som är ett en ny nätlyrikskrift. Och sådant är ju kul, särskilt när Therese Bohman får utbrott på litteraturkritiken.

Kan ni inte TYCKA NÅT nån gång, kan ni inte skriva som det är, "JAG KAN INTE FÖR MITT LIV SE VAD FÖR GOTT SOM SKULLE KUNNA KOMMA UR DEN HÄR DIKTSAMLINGENS EXISTENS", kan ni inte skriva "okej, NÅGOT ÄR RUTTET HÄR, detta har pågått länge nog, det här är bara kulisser, trams, skval, nu får nån faktiskt ta och skriva nåt med SUBSTANS". Nästa som använder ordet "språkterräng" eller "ordlandskap" måste dö, jag menar allvar, det räcker nu. Jag fixar inte mer. Jag ska gå i landsflykt.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home