Månskensdans

Litteratur-, språk- och kulturblogg.

Johan Jönsson
johanjonsson.net

torsdag, april 20, 2006

Tidskriftskorståg

Min kampanj, eller hobbykorståg om så önskas, för svenskspråkiga fantastikstidskrifter har pågått ett tag nu. Jag tycker om tidskriften som idé, jag tycker om blandningen som kan förekomma där — recensioner, artiklar, essäer, noveller — och jag tycker om kortformatet. Jag tycker om att det tvingar till någonting annat än den trista konformism och fantasilöshet som så lätt kan prägla genrerna.

Nu har jag börjat roa mig med att kort nämna dem i små tips närhelst ämnet kommer på tal, eller bara länka om jag råkar göra ett inlägg som kan ha med saken att göra på ett forum någonstans. Tanken är att om jag upprepar det tillräckligt många gånger på tillräckligt många platser, så kommer det för de stackare som får stå ut med saken mer och mer att verka som om tidskriftsläsandet är en naturlig del av att läsa science fiction och fantasy.

Förmodligen är den största nyttan av det hela att det roar mig. Å andra sidan vet jag att jag har dragit prenumeranter, i varierande utsträckning, till alla fyra tidskrifterna som jag brukar tjata om. Alltid någonting.

Länkar.

3 Kommentarer:

Blogger Andrea sade:

Du borde få betalt för din reklaminsats :)

20/4/06 21:14  
Blogger Hans Persson sade:

Just det där är antagligen en av de mest effektiva sorters marknadsföring de kan få. Jag försöker göra samma sak.

22/4/06 14:40  
Anonymous Anonym sade:

Heja ;)

26/4/06 01:29  

Skicka en kommentar

<< Home